fredag, februari 03, 2017

Ett och annat som hamnat under kameralinsen.

Jag sitter inte sysslolös men det blir liksom inte av att ta fram kamera osv......men här kommer är lite redovisning.

 
Virkade lappar 15x15 jag ska göra fler. Dom ska få resa vidare och slutligen sys ihop till filtar.

 
 
Jag hade ett stort nystan av ett bouclé garn som legat jäääättelänge i en påse. Simsalabim....under förra helgen blev det en sjal. Inte så dum alls.....gillar färgen. Sjalen ska bli en lotterivinst nästa gång vi har lite festligheter här på vårt café.

 
Tre jordgubbsmössor. Superkul att göra.
 
En dag när jag gick förbi vårt café så kom en av mina vänner  och stoppade mej. En av hemtjänst personalen hade en mössa som min vän ville att jag skulle se. Vännen frågade om jag trodde att jag skulle kunna göra något liknande.
 Jag hade sett liknande på nätet....så när jag kom hem så letade jag fram bilden igen och det fanns en videosnutt på youtub på hur man gjorde "plupparna". Resultatet blev dessa mössor....det kommer att bli fler.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar