tisdag, juli 12, 2016

Nu har jag lärt mej något nytt.


 
Det här en trasmattesocka med en "fleegle häl"
Sockor jag  förstås  stickat åtskilliga par under årens lopp men aldrig med denna typ av häl.
En trevlig bekantskap.....kommer att bli en favorit.
Man slipper plocka upp maskor mm.
Trasmattesockan är en socka man stickar av en massa restgarner. Jag har en påse med små nystan med bla Opal garn. Jag  tar  garn utan att välja  färg...(mer spännande så) sen är det bara att sticka 2 varv ,byt garn,2 varv igen....osv....
Järbo Garn ska lägga ut beskrivningar på olika hälar....det ska bli kul att se om det dyker upp någon ny hälvariant som är ny för mej. Jag kan sticka 4 olika hälar...i dagsläget.

1 kommentar:

  1. Oj så mycket fint du har gjort Soili. Ponchos, tröjor, tågsockor och nu de här finfina trasmattesockorna. Jag tyckte om det namnet. Det lät gammaldags och väldigt rart.
    Heja dig Soili och lyckos dem som får dina fina värmande alster.

    SvaraRadera