lördag, oktober 10, 2015

Jag sitter inte sysslolös.......

Jag har en hel del stickningar på gång......samtidigt.......det är ett av problemen garnnördarna har.


Det här spräckliga setet har rest vidare till syrrans lilla nya barnbarn.
 
Den här lilla rosa skapelsen saknar knappar....men snart ska den få resa tillsammans med strumpor och hjälmmössa till en ny insamling jag hittat ....här i stan.
Välkomstverket . Tidigare hette det Mammabox STHLM.
Dom samlar in saker till nyfödda...gör i ordning boxar som sen delas ut till nyblivna mammor.
Det ligger 5 koftor till som är klara för hopsyning + några par sockor.



Dom här DIF sockorna  ska en nyfödd fotbollskille få från.
Än så länge är det pappa som bestämmer vilket lag han ska hålla på.

 
Jag missade att ta kort på en storkofta jag stickat till en vän. Tjockt garn,stickor nr 9....Det gör jag inte om i första taget.....urjobbigt,tungt...men relativt snabbstickad i alla fall.
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar