söndag, juli 19, 2015

Virknålen måste få sitt....



Det här ska bli en Poncho till mej....har jag tänkt.
Såg en bild på en liknande poncho på nätet  ,själva rutan kommer från   youtub.
Sen var det bara att gräva fram garn ur mina garnpåsar.
Det är ett bomullsgarn.
Ett antal rutor till ska göras ...sen någon form av kant  både runt halsen och nertill.
Färg på kanten har jag inte bestämt...ännu
Sen ska hela härligheten spännas ut på något sätt  och någonstans....hmmm....det får jag fundera på ....

Det här är ett bra jobb att ha med sej när man fikar med tanterna.
Jag behöver inte koncentrera mej på mönstret. Det bara flyter på.
Kluriga mönster är tabu på cafét...för mej alltså..
Om jag tar med mej ett mera krävande mönster så får jag garanterat repa upp när jag kommer hem.

4 kommentarer:

  1. Den kommer att bli jättefin på dig Soili. Apropå att spänna upp....var det inte du som använt baksidan av soffan för att spänna upp stickat på? Eller jag kanske har sett det hos någon annan men då är det i alla fall ett tips.
    Heja dig Soili.

    SvaraRadera
  2. Haha...ja du har rätt Bibbi. Jag använde baksidan på soffan.....men jag vet inte om det kommer att räcka den här gången....det återstår att se

    SvaraRadera
  3. Oi,nyt taitaa minulla olla vain ruotsinkielisen blogisi osoite.Olen ollut pitkällä blogitauolla rannemurtuman takia,mutta nyt yritän palailla taas.Hyvää koppukesää Sinulle.

    SvaraRadera
  4. Hei! Kiitos kommentistasi.- En saanut onnistumaan google-tilin luomista toivomallani tavalla.Siksi kirjoitan tähän blogiin.Joku sähköpostiosoite sieltä minulle tuli,mutta sekään ei toimi.Jatkan harjoituksia...Olen viipynyt pitkään siellä toisen blogisi sivuilla ja löytänyt monenlaista kivaa ideaa.Sen "Viiden tunnin villatakin" ohjeen latasin jo itselleni.Moni muukin asia kiinnostaa.Kauniita käsitöitä ja niin moneen hyvään tarkoitukseen.-Onneksi olkoon isomummulle! Minulla on 8 lastenlasta (12-19v).Omia lapsia on 3 poikaa,iältään ovat 46-50v.Neljättä polvea ei vielä ole.Pojat menivät kaikki naimisiin yli kolmekymppisinä.Itse olen 74v.Siis olemmeko lähes saman ikäisiä? Olipa mukava yllätys.Ja Rovaniemeltä kotoisinkin.Sehän tuntuu melkein kuin oltais sukulaisia.-Pidetään yhteyttä.Minä ainakin pian haluan kysellä lisää käsitöistäsi.

    SvaraRadera