lördag, maj 23, 2015

Äntligen har garnet hittat sin uppgift.



Det garnet vann jag på Finnkampslotteri september 2010

Har legat och väntat på hyllan i 5 år !!!!!
Under åren som gått så har jag inte ens tänkt på garnet. Så mycket var säkert i allafall
...garnet skulle få bli en sjal.
Så långt var allt bestämt. Sen har åren rullat på ,mappen med sjalmönster blir bara större och större...men det blir ingen "klick" med någon  sjal.
Sjalen Leftie's mönster har legat sparad i några år. Köpemönster finns på svenska också.
Helt plötsligt hände det...i  måndags på vårt stickcafé här i huset så kom Leftiesjalen på  tal.
Jag plockade fram mönstret googlade på lite bilder på sjalen. DÅÅÅÅÅÅ ....visste jag med ens precis.
Garner är väckt  ur sin törnrosa sömn. Lövgarnet fanns också på hyllan,det nystanet har levt farligt ett antal gånger...men hur det nu kan komma sej så har jag alltid lagt tillbaka det på hylla. nu vet jag varför, den hade redan en annan uppgift som jag inte visste om.
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar