söndag, oktober 26, 2014

Nu är Ponchon stickningen avslutad.




 
Så här ser den ut innan blockning.Jag uppmärksammade ett fel när hela stickningen var klar..suck..suck och åter SUCK ....nu var frågan ..ska jag repa upp halva stickningen för att reparera...eller ska jag låta det vara. Jag har läst någonstans att för att kunna se att det är handgjort så ska det finnas ett litet fel någonstans....så jag bestämde mej för att så får det bli.En liten skönhetsfläck får bli kvar......jag bara ORKADE inte repa upp.
 
 
Nu var nästa fråga  ....var ska jag  blocka  hela stycket.Under mitt funderande så kom jag på att jag sett på FB's stickcafé att någon hade blockat  sin sjal på baksidan av soffan.Sagt och gjort.
Nu sitter den där uppnålad.
 
Nu är det bara att hålla tummarna att slutresultatet blir bra .Den ska ju sys ihop också.
Nu får jag vänta...jag fick en hemsk tanke under tiden jag nålade upp den....tänk om den blir för stor.
Nå ja....nu är det gjort.Ingen idé att grubbla.Det är bara till att vänta.

7 kommentarer:

  1. Jag hoppas att vi får se resultatet vilket mönster följde du jag har försökt följa flera men inte lyckats

    SvaraRadera
  2. Nästan alla arbeten har en liten skönhetsfläck någonstans. Det är en del av charmen tycker jag. Jättesnygg stickning! Och vilket smart sätt att blocka på! Ska bli intressant att se när den är färdig. =o)

    SvaraRadera
  3. Margita = Mönster och garn är köpt på Syfestivalen troligen förra året.Finns att få tag på hos www.nysta.se Design Nina Sagulin.

    SvaraRadera
  4. Det kanske bara är du som ser felet. Det brukar kunna vara så.
    Det ska bli spännande att se den ihopsydd och klar. Men så fiffigt att blocka bakom soffan. Mycket listigt.

    SvaraRadera
  5. Men oj oj vad du är flitigt med dina händer .. rätt tufft de att blocka på soffbaksidan ... Näverstickning blir ju bara så fint ... jag såg de då jag var på sy mässa i Malmö .. min tanke var att det är inget jag ska prova på !!
    Ha det bäst ...

    SvaraRadera
  6. Anonym9:29 em

    Attans då vilket jobb. Näverstickning tror jag inte att min nerver skulle palla med.

    SvaraRadera
  7. Hej Soili,
    det var så länge sedan du hördes av så jag bara tittar in och hoppas att allt är bra med dig.

    SvaraRadera