söndag, juli 21, 2013

Fotbollsstickning gäller i dag.

I dag är det en stickdag.Härlig fotboll....det gick bra för tjejerna 3-0 Yessss!!!!
Nu ska vi se vilka dom ska möta i nästa match,verkar som att det blir Tyskland.
På stickorna har jag en  tröja....som ska bli 10 cm längre både bål och ärmar.

 
Tröjan har inte jag stickat så det är lite pillrigt att sprätta upp sömmarna.
Har bara ärmarna kvar.
Har redan tidigare gjort ändringar på tröjan,halsöppningen var för vid så jag stickade in en liten"flik"eller vad man ska kallade...en isättning tror jag att det heter.
Nå ja......nu är fållen förlängd med 10 cm,resten kvar.Det blir nog klart i kväll.

Vill ju mycke hellre sticka blöjbyxor och virka bindor
.
Sen kliar det i fingrarna.....vill också fortsätta med mina AF blommor.
Ugglan Maggi.....min blir mest ljusgrön... är inte klar ,måste ha fyllnadsvadd...trodde jag hade hemma men hittar ingenstans så då är det nog slut.

Nu har jag så många arbeten på gång så att jag kanske ska bestämma....
Måndagar=stickning-blöjbyxor.
Tisdagar  =virkning-  bindor.
Onsdagar= AfricanFlower blommor.
Osv...........
Undrar om det skulle fungera......




3 kommentarer:

  1. Det är så mycket man vill göra och så börjar man på en hel massa olika projekt. Men jag har då förstått att du besitter bra mycket mer disciplin än vad jag gör för du blir åtminstone klar med alla projekten. Mina ligger här och där och lipar åt mig varje gång jag går förbi.

    SvaraRadera
  2. Glömde ju skriva att jag tyckte ugglan var kanonfin. Tror du det skulle gå att göra en tjock katt av AFblommorna också?

    SvaraRadera
  3. Inte vet jag om jag har så mycke diciplin precis.....jag har påbörjade grejer överallt,men så småningom blir dom ju klara.Får jag en idé så vill jag testa med en gång och vips så ligger det en ny påse och dräller.Det går säkert att fixa en katt i AFblommor,man kan nog "modellera"om ugglemönstret lite,göra öronen lite annorlunda och lite mer nos...hmmm...nu gav du mej något att klura på.Hihi.

    SvaraRadera