måndag, juni 04, 2012

Dax för nya grejer till välgörenhet.Denna gången till Gambia

5-timmars kofta + mössa....slutdestination är Gambia.
Stickade in lite stjärnmönster nertill på ärmarna och på koftan.
Ett infall jag fick,för att göra stickningen lite roligare.
Mössmodellen  finns säkert i 1000-tals olika varianter.
Här hittar du min variant
Stjärnmönstret kommer från en babykofta från -70 talet.
Det blir ju så...när man stickat i typ 65 år av sitt liv,då har man hunnit sticka en massa mönster.
En del har man gillat så mycke så dom har liksom fastnat i något hjärnskrymsle...och poppar upp till ytan.
Det här stjärnmönstret är ett sådant.
Någonstans så jag att den också kallas -ananasmönster.



1 kommentar:

  1. Jättesöt kofta!

    Kram Birgit

    PS Titta gärna in hos mig. Jag har utlottning. DS

    SvaraRadera