söndag, mars 28, 2010

Man måste misslyckas ibland.

Det här mönstret har intresserat mej ett tag.Bilden är lånad från Sinikkas blogg.
Beslöt mej för och testa,resultatet blev ej riktigt som jag hade tänkt mej.
För det första så har jag för tunt garn.Nå ja.....

Bild 1 Så här ser mitt sockskaft ut lite uttöjt.

Bild 2 Här har jag bara testat hur det blir.Resårstickningen i början hör inte till mönstret.

Beskrivningen lyder.Maskantalet skall vara delbart med 6.
Första varvet ska stickas avigt.
Sticka sedan= 2 räta, ett omsl,2 räta ,2 räta tills i bakre maskbågen.Detta stickas på varje varv.
Så långt som du vill ha skaftet.
På bilden ovan har jag stickat som det står i mönstret.
Resultatet blir ett hål.Det är omsl från föregående varv.

På bild 1 har jag vridit omsl.Alltså stickat omsl i maskbågenDå blir det inget hål.
Nedan är resultatet av min ansträngning.En smal mudd....inte så snyggt.

Jag skyller på det tunna garnet.Hälen har jag stickat efter Dödergöks krumelursocka.

Snygg häl och jättelätt att sticka.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar