torsdag, mars 20, 2008

En Domino socka klar.


Gillar att sticka dominorutor och jag har sneglat på detta mönster ända sen det dök upp bland garnstudios mönster.Det var bra att mönstret dök upp i Sockklubben.Nu blev det liksom en liten spark i baken
Minskade ner mönstret lite.Jag har 4 rutor i skaftet.
Det är precis lagom för mej.Trodde att hälen skulle bli strulig.Försökte läsa mej till hur man skulle göra,men det var inte så lyckat.Det blev bara snurr i hjärnan.Bäst var att bara sätta igång och det flöt på som om jag aldrig hade gjort något annat än stickat dominohälar.
Känner jag mej rätt så är det inte det enda paret jag kommer att sticka.
Nu ska jag lägga upp för socka nr 2.

3 kommentarer:

  1. Anonym9:10 fm

    Vad fina de blev, har inte hunnit med dom än, är det väldigt svårt att sticka?

    Kramar

    SvaraRadera
  2. Jag tycker inte det.Men jag gillar att sticka dominorutor.Läser man hela beskrivningen först så snurrar det bara runt i huvudet.Bäst är att bara sätta igång att sticka och lässa vartenefter.Socka ett tar lite tid,men den andra sockan går som en dans.Klart värt att prova tycker jag.

    SvaraRadera
  3. Fantastiskt fina.Jag har läst beskrivningen flera kvällar men inte kommit igång.Nu måste jag nog ändå försöka.
    Britt

    SvaraRadera