lördag, november 26, 2011

Frågor och svar till Garnbytet.

Här kommer mina svar.

1. Vad har jag för garnrelaterat drömprojekt?

Det är nog en spetssjal till mej själv,i något tunt garn.

2. Vilken är mitt favorit garn?

Det får nog bli Tilda och alla blandgarner.

3. Vilket garn gillar jag verkligen INTE ?


Mohair+bouclé

4. Vad virkar/stickar/skapar jag just nu i garnväg?

Oj,det är en hel del,virkar på en sjal och har ett gäng med lappar som ska bli en filt.

Min kroknål är upptagen med en vante.På stickorna har jag en babykofta+en basker.Annat skapande är mina pärlarbeten,just nu ett armband+3 pärlhundar.

5. Vad gör jag helst med garn?

Stickar och virkar.

6. Vilken är min favoritfärg?

Lila i alla nyanser och blått.Grönt är också snyggt.Gillar egentligen alla färger förutom brunt.

7. Vad gör jag när jag unnar mej det där lilla extra?

En romantisk film och en självgående stickning(typ slät/rätstickad halsduk.)

8. Vad dricker jag helst?

Kaffe,men ibland smakar det med ett glas vitt vin.

9. Vad äter jag som smågodis?

Choklad slinker ju alltid ner.

10. Är jag allergisk?


Icke sa nicke.

11. Har jag något hantverk som jag är sugen på men inte vågat/hunnit testa


Tvåändsstickning är jag nyfiken på.

Men jag tror att den stickstilen är lite för långsam för mej.

Dubbelstickning har jag varit sugen på en längre tid,så snart är det nog dax att testa.

12. Samlar jag på något?

Det ska vara garn i så fall.

13. Har jag en annan blogg som kan avslöja något om mej?

Yes!!!!! Jag har min Retsgarnsblogg.Där visar jag allt som jag gjort och gör till välgörenhet.


14. Finns det något annat om mej som avsändaren kan ha nytta av?

Det ska i så fall vara min kärlek till mina små pärlarbeten.Kallas Grönlänskt pärlbroderi.

Jag äääääälskar och sy olika saker med dessa små pärlor.Storleken på pärlorna är viktig.Det ska vara 2,7mm.Syr efter mönster och då är pärlstorleken viktig,annars stämmer inte mönstret.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar