söndag, augusti 08, 2010

Nya toppar.

Började sticka på en enkel sjal men rundsticka nr 8 men plast wire.....kämpade en kväll med den lockiga stickan.Inte blev den rakare fast jag värmde eländet.
Så jag ledsnade ,nu har jag köpt toppar nr 8,det var det bästa jag gjort på länge.
Varför kämpa med en lockig rundsticka när man kan njuta av dessa toppar.
Vassa ändar har dom också så det går som en dans och sticka med tunt garn på tjocka stickor.
Jag är helt såld på dessa Knitpro stickor.Dyra är dom men jag köper lite i taget,så svider det inte så mycke i plånboken.

En sjal såg dagen ljus i lördags.
Jag hade bara ett nystan av garnet så jag gjorde en sjal där man ökar bara på en sida och börjar minska när halva nystanet är uppstickat.
Har många sådana singel nystan,nu ser jag att ett nystan räcker till en lagom stor sjal.
Just nu ligger sjalen och sträcker ut sej på min säng.På lördag ska den få följa ut till Hemmesta.Vem vet den kanske får en ny ägare.

1 kommentar:

  1. Det verkar vara jättebra med de utbytbara sticktopparna. Sjalen blev så fin.
    Maria

    SvaraRadera