fredag, juni 04, 2010

SNG/KYH # 3

Det här åstadkom jag på min resa.
Har tänkt att det ska bli en litet babyfilt.Samma mönster som på grytlappen. Jag har översatt mönstret till svensktext från en handritad bild.
Jag lägger inte ut den på bloggen eftersom jag inte vet något om ursprunget ,men om någon vill ha mönstret så maila till mej så fixar det sej.
Filten jag började på för ett tag sedan den froggade jag i veckan.
Fick ingen ordning på kanten ,försökte repa upp och ändra lite på mönstret men jag gav upp.
Så,så får det bli.Kanske det blir en spetsfilt en annan gång.
I Helsingfors var det härligt väder,inga garnaffärer besöktes.
Måste ju träffa kusiner,dricka kaffe och prata...prata...prata.
Klämma och känna på garn det får bli på nästa resa.
Det var trevigt i allafall,härligt väder mm.
Som vanligt fick min kamera ligga oanvänd i väskan, men sån e' jag.


1 kommentar:

  1. Men du är ju en PÄRLA!!!
    Mail kommer från mig:-))

    SvaraRadera