onsdag, november 04, 2009

Testar lite gaffelvirkning.

Så var det dax igen.......En ny grej på gång.Gaffelvirkning.Har aldrig testat en sån där mojäng tidigare.Tjejerna på Ejes stickcafé blev nyfikna när jag berättade att jag hade hittat en gaffel i mina lådor.Så nu ska jag testa hur det går och visa upp på nästa caféträff.Fast vad det ska bli av detta....det har jag ingen aning om.Eva i Stäket har gjort många fina saker i denna teknik,hittar kanske någon idé hos henne.
Gaffelvirkningen tar inte på handlederna lika mycke som krokning,tycker jag.
Min hundtröjekrokning ligger och vilar.Jag var lite för ivrig med krokningen,satt för långa stunder åt gången ,fick ont i vänster handled,så nu blir det till att ta det lugnt ett tag.När jag tycker något är roligt så glömmer jag bort tiden.
Det blir många timmar som handlederna får "vicka"hit o dit.

Hihihi....man kanske sätta en äggklocka på ringning,ingen dum tanke,

1 kommentar:

  1. Det med äggklockan va en kul ide, hihi.Jag har oxå fått tag på en gaffel men har inte klurat ut hur man gör ännu.Köpte ergonomiska virknålar hos www.loveknitting.se och dom funkar jättebra, inte så ont i händerna som innan.

    SvaraRadera