måndag, juni 15, 2009

Uppifrån o ner koftan.

Har kommit igång med koftan.
Min lila spetsponcho får ligga till lite senare.Just nu kan jag inte koncentrera mej på spetsstickning.Visserligen så måste man tänka till ordentligt och räkna maskor mm på den här koftan men min hjärna är inställd på flyttkartonger just nu (flytten står för dörren)och då är det bra att mellan varven sätta sej ner och bara sticka slätstickning och mosstickning emellanåt.
Det ska bli en sommaskofta så jag har plockat fram bomullsgarn och blandar lite olika blå toner.
Storleken på koftan.....nja.....det vete sjutton hur den blir,men jag har bestämt mej för att inte fundera så mycke på det.Jag tror att det kommer att funka.
Medans jag funderade på maskantal och garn till koftan så "föddes"det ett par små Tuulasockor och en disktrasa.



5 kommentarer:

  1. Koftan är himla rolig men jag vet inte heller vag jag gör egentligen, det var fina färger du hade

    SvaraRadera
  2. Anonym7:58 em

    Hej Soili.....fina färger på koftan. Kram Marre

    SvaraRadera
  3. Härliga färger! Min nästa uppifrånochnerkofta skall bli blå tänkte jag, passar bra till jeans.

    SvaraRadera
  4. Läckra färger på koftan. :)
    Kunde inte kommentera på din andra pysselblogg, när jag aldrig kommer ihåg mitt Googletjosan.
    Man kunde bara välja Open ID, men här kan manvälja Namn/URL: :)

    SvaraRadera