torsdag, januari 01, 2009

En hundtröja till har blivit klar.

Ossi är inte så värst förtjust i att posera som modell. Stickad efter samma modell som den gråmelerade.
Garnet är Ragg och Stumpgarn från Hjertegarn.2 nystan 100 gr räckte inte riktigt,fick ta ett annat garn litt kanten och "ärmana".
Till råga på allt ser jag att tröjan lite för liten.
Det blir nog så att Grassa får överta den här och jag får ta och fixa en ny till Ossi.

Ha inget garn( i mina lådor)som passar till en varm tröja (tycker jag)så nu har jag en orsak till att ta en tripp till Marias garn.

Ossi har tunn silkesmjuk päls,han klarar vädret nu när det är -5 men blir det -10 eller mer så behöver han säkert en tröja.Under magen har han bara lite fjun....ser nästan ut som en nakenhund.

Grassa ligger under den där filthögen som ligger på soffan.Det är hennes älsklingssyssla.

Ligga och gosa sej hela dagarna.När man ska ut med henne (nu när det är kallt ute)så blir hon lealös som en trasa,tills man ställer henne på golvet och klär på henne.

1 kommentar:

  1. Jättefin tröja, har skrivit om dig i min blog idag, läs den gärna, ha en bra kväll
    Sunna

    SvaraRadera