torsdag, januari 17, 2008

Jag var på rymmen från min soffa.....



Jag rymde från mina stickor i går.Det får man göra ibland.

Gick på bio.Jag och mina vänner i SFK hade fått biljetter från Finska Ambassaden till smygpremiären på det finska dokumentärfilmen Tali -Ihantala eller Slaget om Finland som den heter på svenska.Riktiga premiären var kl 19 och då skulle kungligheterna komma också.Tack vare det fick jag chansen att på den"röda mattan"som de kungliga skulle gå på senare.*ler*Det är inte alla gånger man får det.
Det var en stark film.Men man måste nog vara lite påläst för att få den rätta behållningen.Hade ryssarna vunnit här....ja då hade vi varit en del av Ryssland och då kan man ju undra hur det hade sett ut här i Sverige.Bara av den anledningen är det bar att se filmen.Tror inte att min pappa var med om just detta,jag vet inte.Hans finns inte mer så jag kan inte fråga.Själv var jag här i Sverige hos mina svenska föräldrar,men uch va ruskigt dom hade det.Juni-Juli 1944

1 kommentar:

  1. Då hade vi haft borstj, rödbetssoppa, på torsdagar istället för ärtsoppa och jisses så mycket vodka absolutski...

    SvaraRadera