måndag, juli 23, 2007

Voine...Voine....ont i axeln/Olkapää on kipee....




Jag har ont i höger axel.Det är en mindre katastrof för en stickgalen tantaloooona som jag.
Nu tog jag väl i så det förslog.men en liten katastrof är det.Jag måste dra ner på stickandet lite!!! Hur nu det ska gå till.Jag har så många intressanta arbeten som väntar,men jag får väl skärpa mej.Inte sitta i flera timmar ,utan göra många avbrott,värma vetekudden,dra i gummibandet jag fått av sjukgymnasten osv.....
Är med i finska Novita klubben och där hittade jag ett mönster som jag bara MÅSTE prova.

Det kanske syns vad det ska bli.Tofflor.Jag tog lite garn ur mitt restlager,så jag vet inte hur storleken blir,men det ger sej väl.

Olkapää on kipee.Täytyy vähentää tuota neulomista.Mitenkähän siinä käy.
Vehnäpussi mikroon lämpiämään ja sitten olalle,venytellä kuminauhaa,ja ei saa
istua tuntikaupalla puikkojen kanssa.
Saa nähdä auttaako.Löysin Novita sivuilta Tossumallin.ja sitähän piti kokeilla heti.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar