fredag, juli 13, 2007

Har blivit-taggad-

Oj då!!!Jag har blivit taggad av Lena
Då ska vi se om jag får till någon form av lista.

1=Jag är en tant i sina bästa år,och stickning"de e' mitt liv de' se'"som pigan i "Söderkåkar" sa'.
Fast hon gillade visst karlar.Inte för att inte jag gillar karlar (hihihi)men jag bor nog helst ensam.
Min sambo är en Nymfkakadua på 15 år som heter Pupka och kan säga -Go'da.
Jag kommer från Helsingfors.Är en av dessa krigsbarn som skickades hit
när det krigades i Finland.


2=Min dotter har 2 pojkar, 7 och 9 år.Sonen har inga egna barn men jag har 2 bonus flickor
från hans sida.Den familjen har också 3 hundar,3 papegojor och en häst.

3=Slutade jobba för 5 år sedan.Men har inga problem med att få tiden att gå,


4= Jag har ju mina älskade handarbeten.Nu får jag ju hålla på med dom hela dagarna om jag vill.
Har stickat i hela mitt liv.Vem som lärde mej...ja det kommer jag inte ens ihåg.
Jag var väl 10 år när jag stickade min första kofta.Gillar även virkning och så mina grönländska pärlarbeten.
Har en låda full med broderier också.Inga fritids problem här inte!!!

5= Tycker om att vara ute i naturen,promenerar varje dag.Skaffade mej en stegräknare,en bra
investering,och så gillar jag att plocka svamp.Men de där fästingarna hämmar
svampplockningen en hel del.

6= Gillar också läsa böcker,har upptäckt det här med talböcker.Då kan man handarbeta
på samma gång. Deckare ligger som etta på min lista,

7= Mindre bra här i mitt hem är mitt stora garnförråd.*Suck*Försöket att minska ner det
går så väldigt sakta.Men skam den som ger sej.Har stickat till RK. I år stannar mina stickningar innom landets gränser.Dom går till Stadsmissionen,eller nåt sånt.


8= Jag gillar matlagning,eller ska man säga gillade.Jobbade inom restaurang näringen då det
begav sej.Har väl kockat för mycket????Kanske jag"brände ut mej",innan jag slutade.
För nu tar det liksom emot om man ska laga för många människor.Men jag tycker om att
bläddra i kokböcker.
Fixar förståss lite mat på våra träffar i SKF(Krigsbarnsföreningen här i Sthlm)

Det var lite om mej .Tänk va svårt det är att skriva om sej själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar