tisdag, april 17, 2007

Salomos knutar./ Solmusjaali ja muuta.



Mina virknålar har kommit på bild ,det är en hel .Mina Boye nålar ligger i ett fint etui,lyxigt värre, dom är så ljuvliga att virka med.Har några nålar i nr 14,dom är jätte tunna,som en stoppnål ungefär,kommer ihåg att jag fick sår på fingret när jag virkade med dom,virkade tunna spetsar till sänglinnet.


I går kväll var det pärlkväll igen,gjorde ett par ljusmanschetter.Dom blev riktigt fina.Jag hittade mönstret i ett tidnings klipp som jag sparat ,den är säkert från - 70 talet skulle jag tro.


Så har jag börjat på en sjal i salomonknutar( på finska bloggar kallas dom då ) eller kärleksknutar som Drops kallar dom. Den är rolig att göra och det går fort.Sjalen kanske hamnar i paketet till hemliga vännen,vem vet.

Virkkuu neulani ovat päässeet esille.Minun Boye neulat "asuvat" hienossa laatikossa.Ne ovat minun parhaat.On siellä neuloja niin ohuetia kuin nr:14,muistan että sormeeni tuli haava kun tein pitsiä sillä,saa nähdä tuleeko vielä joskus tehtyä sellaista pitsiä.
Eilen illalla oli taas meidän helmirehvit .Siellä sain tehtyä kynnttilä kalvosimen.Löysin vanhan mallin, omista säästöistä en edes tiennyt että minulla oli sellainen malli.Hienot ovat.Niitä tulen tekemään useampia.
Sitten aloitin salomon solmu sjaalin.En ole aikaisemmin tehnyt sitä mallia,on vaikuttanut niin vaikealta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar