söndag, april 01, 2007

Ny variant av toffla/Uusi tossumalli.


Så en jätte fin innetoffla på en norsk blogg i höstas,Bosnia tofflan skrolla till 17/3 ,sedan dess har jag funderat på om jag skulle kunna klura ut bara från bilden,hur man gör den.
I går kväll när jag hälsade på hos norska stickfantaster så gjorde jag FYNDET. Marita heter den underbara tjejen,tusen röda rosor till henne.Ni vet hur det går när man hittar ett mönster som man längtat efter.Jag satte igång och sticka med det samma och här är resultatet.
Norska beskrivningar är betydligt lättare att förstå än tex.engelska.
Syksyllä näin kuvan hienoista tossuista ,Bosnia tossut siitä asti olen funtsanut miten voisin sellaiset tehdä. Eilen illalla kun kävin netin kautta tervehtimässä norjalaisia neule tovereita,niin mikä onnen potku....löysin ohjeet
Marita niminen tyttö om sen pistänyt "paperille" Tuhannet kiitokset.Tiedättehän mitä sitten tapahtui.Puikot ja lanka esille ja ennekuin ilta oli muuttunut yöksi niin oli tossut valmiit.Niitä tulen tekemään useampia,ovat kivat tehdä,
ohje ei ole vaikea,täältä löytyy apua

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar