söndag, mars 04, 2007

En lyckad söndag.



Nu är jag tillfreda med mej själv.Har fått klämma och känna på garn i flera timmar( ni som gillar garn vet vad jag menar)Det var precis lagom med folk i dag,man behövde inte trängas och stå i kö.Dom enda köerna jag såg var till cafét och till bankomaten.Det var en hel del scrappbok's ställen och massor med tyg både i lappar och i metervara.Inga egentliga nyheter vad jag kunde se,men mina ögon och min hjärna var kodad på garn.Köpte 2 nystan opal till sockor(precis som jag hade tänkt) så blev det ett hemligt nystan också,ska bli en födelsedagspresent till min dotter.

Började på ett par sockor i går kväll,eftersom sjalen jag stickar på inte passar att sticka på när man tittar på TV.Fastnade också för ett broderi som heter Burka broderi har redan ett nybörjarkit,men jag har inte kommit i gång med det,ännu.....men nu har jag fått blodad tand.



För en massa år sedan fanns det en annan sorts broderi som hette Punch Embroidery det kom visst ursprungligen från ryssland,jag har fortfarande en del material och mönster till denna variant.Snatlikt Burka.Punch sys från avig sidan medan Burka sys från framsidan.Har också sytt en Panda som fortfarande är omonterad(suck,skäms lite)men nu är jag sugen på att prova lite Burka.Som synes var det väldigt inspirerande att gå på mässa,om man ser det från den positiva sidan.Dygnets timmar vill bara inte räcka till för allt man vill göra.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar