fredag, augusti 18, 2017

Kika på det här......Rekordförsök i Virkade Mormors rutor....

I morgon lördag "smäller det" i Göteborg.

http://www.hemmets.se/filt-av-31-000-mormorsrutor-slar-sverigerekord-valdigt-rord/





Här en liten ...liten del av alla filtar som ska läggas ut. Mer information finns i länken här ovanför.

Själv har jag virkat ca 300 rutor som jag skickat vidare till tjejer som virkat ihop rutorna till filtar.

För några veckor sedan fick jag en stor kasse med rutor....det resulterade i dessa tre filtar.


 
Det har varit jättekul med den här utmaningen. Tänkte att nu ska väl mitt garnförråd minska med besked....hahaha...trodde jag ......inte syns det så mycket ......
Har i alla fall kommit underfund med att jag gillar att virka mormors rutor, så det kommer att bli mera filtar det ät ett som är säkert. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar