torsdag, oktober 27, 2016

Länge sen jag visade något.

Tänk va tiden går......jag hinner  inte med riktigt...Förstår inte vad det kan bero på.......
Jag stickar och stickar och sakerna jag gör försvinner lika fort som dom blir färdiga.
Måste nog skärpa mej lite. Det mesta jag gjort har åkt iväg till behövande runt om i världen.
Men liiite har stannat här bland annat denna sjalkrage...som dök upp på Facebook. En snäll kvinna skrev ner mönstret så nu "svämmar" FB över med bilder på kragar i alla färger och storlekar.
Jag blev också nyfiken...så jag dök bland mina garnkassar och hittade något som kunde tänkas bli en krage. Fel tjocklek på garnet är det och då blir det fel storlek på virknålen.....men va sjutton hakar...jag satte igång ändå och se på F------ en krage blev det och passar gör den också.
Nu ska det bli flera av den modellen.

 
 
 
 Olga sockorna har legat klara ett bra tag....dom väntar på att få "sträcka ut sej" lite under fuktig handduk.

Några vantpar har också sett dagen ljus.Jag är inte någon vantstickade egentligen...Gillar inte (av någon anledning) men nu har jag hittat ett mönster där man börjar sticka från toppen av vanten...det lät genast roligare ...man stickar fram till tumgreppet..sen stickar man tummen också från toppen ...SEN fortsätter man med resten av vanten inkl.tummen ner mot mudden.
Lite suddig bild är det men vantarna blev bra....och tummen är inte för kort.....det brukar den bli när jag stickar vantar på vanligt sätt....
 
 

1 kommentar:

  1. Kanonfina alster Soili. Jodå visst är du en duktig vantstickare.
    Sjalkragen tyckte jag väldigt mycket om och skulle gärna vilja ha beskrivningen på den. Du vet jag har ju inte Facebook.
    Heja dig Soili!

    SvaraRadera