fredag, september 09, 2016

Sommaren har varit kreativ....kan man säga.

Några koftor och mössor + sockor har landat på ett asylboende i Farsta.

 
Alla sockor och tossor på bilden ska säljas på vår höstbasar.
Sockorna har jag stickat med tossorna har en annan stickoman gjort. Jag har pusslat ihop rutorna till tossor.

 
                                                                        Det här underbara garnet kom till mej från Österbotten i Finland. Jag skickade lite småstickat till deras insamling till nyanlända .Vilken härlig överraskning jag fick som tack. Har inte bestämt ännu vad det ska bli av garnet. 
Måste klämma och känna och planera.......och det brukar ta sin lilla tid.

2 kommentarer:

  1. Vilka fina alster du har gjort! Härligt garn! // Ulrica =o)

    SvaraRadera
  2. Så mycket fint du har gjort Soili. Ja och dina kompisar också förstås. Det kommer nog att gå bra på basaren det är jag säker på.
    Är det fina Maria som skickat garn till dig? Det ser ut som hennes härvor. Det ska bli kul att se vad du trollar fram av dem.

    SvaraRadera