söndag, oktober 12, 2014

Poncho på gång i Näverstickning


 
Det här är spännande....få se hur det går.....en utmaning är det i alla fall.
Har ingen direkt erfarenhet av näverstickning.
Stickade ett par babysockor i denna teknik... men det var för flera år sedan.
 
Lite klurig stickning...det gäller att se till att  rutorna får  rätt lutning.
En tröst är att om man gör fel så är det bara en liten ruta man repar upp.
 
Hade med mej denna stickning till Stickcafé Trassel i går.
Inte så bra ...sitter och pratar och vips så ligger några rutor åt fel håll.....repa repa....men det är ju bara 8 maskor i  16 varv.Inget att gnälla över......det hände 2 gånger på cafét.
Nu hoppas jag att jag skärper  mej....så förhoppningsvis blir det inget bakåtstickande.

1 kommentar:

  1. Milde moses du ger dig då också på svårigheter. Det ska bli riktigt intressant att se hur den ser ut när den är klar för jag kan liksom inte riktigt se det framför mig. Jag ser dock att det där är utöver min fattningsförmåga vad det gäller stickeriet. Du är rackarns duktigt du Soili.

    SvaraRadera