fredag, oktober 03, 2014

Nu är jag ett år äldre.


 
Cafévärdinnan Theresa är superduktig på smörgåstårtor.Skönt när man kan beställa av henne och slippa jäkta med allt själv...och det bästa av allt är denna lyx finns i huset här.
 
Firade min 77 års dag i går.
 
Himmel och pannkaka.....vart har åren tagit vägen ??????
 
Kroppen känns lite skröplig isynnerhet nu när hissen står och jag får traska 5 trappor ner och upp.
Men snart ska det väl vara klart med hisseländet.Då får man en tjusig hiss fin som i det finaste hotell.
Bara softmusiken som fattas...men man får väl stå och nynna lite själv ....hihihi.
 
Men sinnet ...det är ungt....och det är huvudsaken.
 
I kväll blir det rester av tårtan till middag...sen blir det sockstickning för resten.

3 kommentarer:

  1. G*R*A*T*T*I*S
    Hoppas du haft en härlig födelsedag och att du mår riktigt gott.
    77 år och pinnar upp och ner för 5 trappor flera gånger per dag. Det är banne mig inte illa. Plus att det rinner vackra ting ur dina händer. Fantastiskt.
    Vilken fin smörgåstårta du bjöd på. Konstigt att det blev rester kvar.
    Jag hoppas du är nöjd med din dag och att hissen blir klar fortare än kvickt. Jag är glad att jag hittade din blogg när jag själv började blogga. Du är en källa till inspiration.

    SvaraRadera
  2. Grattis söta du, även om jag bara "träffat" dig i bloggen skickar jag ändå en kram.

    SvaraRadera
  3. Gratulerar på födelsedagen !

    SvaraRadera