söndag, oktober 12, 2014

Några önskemål har blivit klara.



Grytlappar beställda av  Inger W. Det ska nog bli julklappar av dessa skulle jag tro.

 
Har fastnat i toffestickning. Bosniatofflorna  är så sjukt roliga att sticka.
Det  grå paret ska värma en bekants fötter.
Det andra paret får gå till vår julbassar.


 
 
Så här ser "solfjädersmaskan" ut halvfärdig.På den här bilden fattas det ännu
3 maskor som  ska stickas i samma utrymme  mao   tråden mellan  de 2 mittersta maskorna.
Det ska alltså vara 6 maskor i samma mellanrum.
På nästa varv(avigsidan)ska dessa maskor stickas i rätstickning.
Var noga med att se till att maskorna i mönsterfärg hamnar ovanför varandra
 
Hoppas att detta förtydligar lite mer hur man går tillväga.
det är viktigt att se till att solfjädersmaskan hamnar mitt på foten,
Tofflan blir sned annars.
 
 

3 kommentarer:

  1. Tofflorna ser ju ut som kängor. De måste värma fantastiskt bra.
    Grytlappar med gladfärger. Du är ett ljus i höstmörkret Soili.

    SvaraRadera
  2. Anonym8:01 em

    jag har börjat med tofflorna men jag får inte till solfjädersmaskan. Är det någon som kan förklara eller visa så vore jag tacksam för dom är ju så fina.

    SvaraRadera
  3. Anonym6:59 em

    Tack snälla för både bild och förklaring på solfjädersmaskan. Nu ska jag göra ett nytt försök. Trevlig helg.

    SvaraRadera