söndag, september 15, 2013

Född....en Flodhäst. 40 cm lång och 18 cm hög.


 
Förlossningen var lite segdragen men det fixade sej till slut.
En och anna svordom har det blivit under arbetets gång....men inget blodvite och ingen lustgas behövdes heller.
 
Nu har  Flodhästen Hippo landat med en duns på mitt soffbord.
Lite finlir ska till ännu innan han är fix och färdig.
Öron.ögon och svans....men det kommer det också.

Härligt att jag fick ihop alltsammans till slut.
Den där nosen den ville sej inte riktigt...hade fel storlek på blomrutorna.
Tydligen så hade jag fel på antalet när jag virkade...så jag fick fixa till 3 pentagoner till.
Men nu är han hopsydd.Riktigt gullig tycker jag.
Skulle vilja behålla honom själv....men han är bortlovad som julklapp.

1 kommentar:

  1. Världens häftigaste flodhäst. Den är kanonsnygg.
    Heja Soili du är absolut bäst.

    SvaraRadera