lördag, februari 16, 2013

Fick en föraning av våren i em.......


Kl 16,30 hälsades jag "välkommen hem" av en trevlig "Herr Koltrast" han  satt uppe i en björk och testade sina stämband......han tycker väl som vi andra att det får vara nog med vinter nu.
Jag håller med honom.Har försöker säkert locka fram våren.......
Skulle ha förstått hans iver om det hade varit soligt....men jag såg inte ens den minsta skymt av någon sol.Han kanske tackade mej för äpplena jag lagt ut åt honom.

Har haft  en trevlig eftermiddag på Stickcafe i Täby.
Klappade garn och smaskade i mej en god räkmacka.

En Marieborgströja växte fram på stickorna.

3 kommentarer:

  1. Här har småfåglarna och tror t om staren börjat småsjunga! Känns konstigt att höra det och en massa kvitter när snän ligger fortfarande vit men det är härligt , då går det åt rätt håll!Kram på dej =)

    SvaraRadera
  2. Och vilken konstig känsla man får när man hör koltrasten försöka sig på sin sång .. På min radio sa dom att vårvärme kommer nästa vecka ....Så .. det är bara för kåltrasten att sjunga vidare .. det är på G nu .
    Vilka fina pyttesmå ägg du gjort ..De verkar rolihgt att kunna så med pärlor .
    Ha det bäst ...

    SvaraRadera
  3. här är en till som absolut vill ha vår

    SvaraRadera