torsdag, oktober 11, 2012

Jag har varit hjälpsam.


Fick en fråga från min favoritgarnaffär om jag ville hjälpa en kund att avsluta en evighetsstickning.
Bålen upp till ärmarna var påbörjat i ett felstickat rutmönster+ ärmarna var stickade....
Rutmönstet repades upp och jag gjorde ränder i stället.Det var överenskommelsen.
Från ärmhåler upp till axlarna+hopsyning kvar att göra.
Ullgarn, lite tungstickat men det gick bra.
Under tiden jag att och stickade så kom jag på att jag faktiskt tyckte det var roligt att avsluta något som andra hade påbörjat.
Bara lite stickning kvar + fästa trådar och sy ihop.Det verkar vara min grej.
Lite udda hobby.Undrar om det skulle gå att ta emot sådana beställninger.
En kittlande tanke är det....men näääää.......jag håller mej till mina småprojekt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar