måndag, februari 21, 2011

Tänk om det fanns.........

Min önskedröm just nu är att jag kunde hitta stickor som är som KnitPro....
lika fina toppar men LJUSA STICKOR så det var lättare att se maskorna.
Stickningen flyter på så fint med KnitPro stickorna.

Det verkar finnas stickor i acryl (rosa)men då är det från storlek nr 5
Jag kan förstå att om dom är gjorda i acryl så kan dom inte vara för tunna,då går dom av.
Bambu stickor har för tjocka toppar när man har blivit van vid KnitPro.
Vet också att det finns Addi rundstickor med bra topp,men jag gillar inte att sticka med magic loop metoden.
Metall stickor kan jag inte sticka med då får jag kramp i händerna.
Har också provat vanliga trästickor men dom är alldeles för spetsiga.
Någon kanske har ett tips

4 kommentarer:

  1. Jag har samma problem men hos mig har det gått så längt att jag bara väljer garn som passar till stickorna.

    SvaraRadera
  2. Vad roligt att hitta en ny "bloggvän"! Vilka fina pärldjur du gjort!

    SvaraRadera
  3. vet du att jag frågade en kvinna på mässan om hon var du, tyckte ni var lika, synd att det inte var så men hoppas det blir fler gånger

    SvaraRadera
  4. Har tyvärr inga tips att komma med. Har själv aldrig stickat med KnitPro, har inte ens tänkt på att dom är i så mörka färger. Trist.

    SvaraRadera