fredag, februari 11, 2011

Jag har sysslat med detta........

Äntligen hittade jag mönstret till babyklänningen(den mindre bilden)
Har sparat den i många år.Tycker den är så gullig.Jag har stickat upp den tidigare,för en sisådär 10-15 år sedan.
Nu tänkte jag att det kan vara dax igen.Vet inte om dagens mammor är intresserade av sån här"smågodis"men vintage har ju blivit på mode igen,så jag chansar.
Det andra mönstret har varit i HJ
Babyflickorna föddes i slutet på förra året, så det passar bra att dom får klänningarna till sommaren.
3 mån är den minsta storleken på mönstret.
Nu vet ni vad jag har att göra under våren.
Hoppas bara att biverkningarna efter behandlingarna inte blir för jobbiga,
Dom varnar för att man kan få känselbortfall i händerna.
Fingertopparna mina har redan blivit lite extra känsliga och ömma.
Men än funkar allting nästan som vanligt.

Tänkte att den lilla mössan behöver sällskap.
Knappar saknas ännu på koftan.Dom hittar jag i min knappburk.
Hoppas bara att lillkickan inte vuxit för mycke.
Men hon vägde bara 2900 gr när hon kom till världen.




1 kommentar: