fredag, augusti 13, 2010

Pyssel med pärlor.

Så är då äntligen alla 5 ljusmanchetterna klara.
3 st har varit klara ett tag.

Jag fixade till extra arbete för mej .....Hihihi.....

Plockade fram pärlor till de 2 resterande manchetterna i kvällslampams sken
Det var fel ,fel, fel......... man ska ha dagsljus när man kommar på färger på pärlor.
Men,men....vad gör jag....JO....
Jag sydde färdigt....och allt var frid och fröjd.
MEN....i går ( i dagsljus) skulle jag börja sortera upp vad jag ska ha med mej i morgon,
DÅ ....VE OCH FASA,dom 2 sista jag gjort var det fel nyans på den gröna pärlan.
Det var bara att ta tag i saxen...klippa upp allt och börja sy på nytt.
I ilskan glömde jag bort att föreviga min fadäs,eller det kanske inte var glömska...jag vill inte bli påmind med en bild.Det räcker så bra ändå.Nu har jag i allafall lärt mej att ALDRIG välja färg i lampsken om man inta har en dagsljuslampa förståss.

Så kan det gå,när inte haspen är på



5 kommentarer:

  1. Jättesöta manschetter! Tråkigt att du behövde göra om några.men man vill ju att det ska se bra ut, särskilt om man har flera av samma sort.Bra gjort att göra nya!
    Maria

    SvaraRadera
  2. åh vilket tålamod, du är ju för duktig

    SvaraRadera
  3. OJ vilket pillerijobb!! Du kan minsann allt !!kram =)

    SvaraRadera
  4. Hihi, ja så kan de bli ibland när man är snabb & inte tänker =) Hoppas de går bättre nästa gång - i dagsljus :) Söta manschetter!!

    SvaraRadera
  5. Så fina dom blev! förargligt när man märker att man gjort fel.....
    Kan rekomendera fabelsjalarna,lätt tv stickning som blir lagomt stora att anv.

    SvaraRadera