fredag, juli 30, 2010

Det tar sej........

Så här långt kom jag i gårkväll.Den här vanten är jättekul och sticka.
Mönstret finns här
Jag har inte randat tummen och jag markerade tummens maskor redan efter 20 m.
Mitt garn är tjockare än det som rekomenderas i mönstret.
Garnet är från en upprepad kofta,
Nu måste jag börja ta det lite lugnt med stickandet.Har fått lite ont i höger handled.
Hur nu det ska gå till.Det blir till att väcka liv i pärlbroderiet igen.
Mina pärlor har fått ha semester att bra tag nu.
Jag har ett antal småhundar som ska sys .
Få se om handleden ger ett godkännande.
Lite svårt bara och kolla på TV och sy pärlor men det brukar funka det med.
Jag kan ju inte sitta sysslolös.


2 kommentarer:

  1. Verkligen en underbar vante.
    Kanske ska ta och ge mig på den i höst någon gång. ;)
    Har inte kunnat virka på ett tag eftersom min högerarm inte vill vara med på det.
    Ska testa snart igen.

    SvaraRadera
  2. Läckra vantar!Den modellen måste jag nog pröva att göra.Tids nog behöver man sådana.
    Hoppas att du får ordning på din handled.Det är ju besvärligt när man får ont och vill handarbeta.Jag har gjort illa en muskel i vänster handled,vet att jag borde vila den, men det är ju ack så svårt.Lycka till med pärlbroderierna!jag vill gärna se något av dessa, om du vill visa dem så småningom.Ha en fin helg!
    Maria

    SvaraRadera