tisdag, oktober 27, 2009

Nu är det sängdax och jag har"fastnat"vid datan.....typiskt mej.

I går skickade jag iväg en grön kartong full med värmande saker till Stickhjälpen....det var nog mest sockor.Inte så många par som skulle vara med på utmaningen,dom flesta paren har legat och bidat sin tid i lådan.Kartongen blev"knökfull"Det är svårt att få ner 2 kilo stickat i den.
Stickat är skrymmande och lite otympligt.Missade det där med bild men det kommer ju bild när paketet har kommit fram.


I går kväll var det pärldax igen.Det var inte många själar där.....förkylningen hade slagit till.
Vi var tre stycken av 7.
Hälsa på Hälge.....
Visst är han fantastiskt gullig.Han har ett gevär på ryggen,den glömd jag att fotografera.Jag ska göra en Hälge bara mina julmarknadsgrejer är klara.
Det var dåligt med folk i går kväll på pärlträffen.Vi var tre tappra som satt och pysslade.Resten av gruppen var hemma och kurerade förkylningar.

Två satt och traglade på sina talgbollar.Min talgboll är klar men pippifåglarna har inte kommit på plats...ännu.Nu är det julgrejer som pockar på uppmärksamhet.
Jag sydde en liten julklocka.
Bild på klockan kommer senare.Den jag har i kameran är suddig och det blir ingen bra bild med blixt har jag konstaterat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar