söndag, oktober 11, 2009

En ny variant av socka på 2 stickor.

Det här är resultatet av remsan från förra inlägget+en remsa tillförståss.Den remsan blev klar i gårkväll undertiden som det buggades förfullt på TV2.Fotbollen var ingen höjdare så jag föredrog buggen. Dom är riktigt kul att sticka.Mönstret finns här

Jag stickade med Fabel.Ska testa och sticka ett par i raggsocksgarn också.
EDIT= Jag använde inte resårtråden,vet inte om den gör så mycke nytta.
Har stickat in sådant förr om åren i muddar men inte sett någon skillnad direkt.Det är upp till var och en och bestämma hur man gör.



Så har det blivit ett par Tuulasockor till.Har flera par som har beställt till julklappar.
Så här ska det stickas sockor.

4 kommentarer:

  1. Hej!
    Blev nyfiken och surfade iväg till mönstret. Använde du resårtråd när du stickade?

    SvaraRadera
  2. Så snygga dom blev! Ska genast surfa i väg till mönstret.
    Halsbandet du gjort var också väldigt fint. Det blir nog en uppskattad present.
    Förresten - mönstret på pulsvärmaren kommer upp så fort jag gjort den sista ändringen i diagrammet. Troligtvis i morgon.

    SvaraRadera
  3. Jag kolla på det mönstret men trodde inte på det, nu när jag ser dina får jag kanske tänka om

    SvaraRadera
  4. Så fina sockarna blev, har ett garn därhemma som passar perfekt till dessa, tack för tipset Soili!

    SvaraRadera