lördag, september 19, 2009

Ny bekantskap.




Hälsade på hos syrran och hennes dotter E-var där men sin hund,en staffe som heter Douglas.

Väluppfostrad kille på drygt ett år.Jättegullig är han.....men jag skulle inte välja den rasen om jag skulle skaffa mej en hund. Jag har lite svårt för hundar som är av den dominanta sorten.


Som tur är så finns det ju en ras för oss alla.
Grassa är en hund som passar min mentalitet lite bättre.



Lilla Grassa livsnjutare av första klass.
Snart ska jag få rå om henne och hennes son Ossi en hel vecka.
Min son och hans tjej ska hämta en liten kattunge,en Maincoon jag tror att det blir en sköldpaddsfärgad tjej,den ska i allafall heta Gosan....så mycke vet jag.
Det finns en schäfer i familjen också-Dexter, så den lilla kissen får fullt med kompissar.

Gustav som fanns i familjen tidigare dog helt plötsligt i somras , ett medfött hjärtfel som ingen visste om att han hade förkortade hans liv.Han låg på soffan och helt plötsligt så.....var det bara slut.En chock för hela familjen.Han blev bara drygt ett år.

5 kommentarer:

  1. Anonym5:22 em

    Hej vad tråkigt att höra om Gustav . Alltid lika ledsamt när sånt händer . Kul att det blir en ny katt bland alla hundarna.
    Hälsningar Marre

    SvaraRadera
  2. Usch så tråkigt med Gustav. Vilken chock!
    Du kommer säkert att lyckas kanon med talgbollarna! Svåraste var att placera in fåglarna på bollen så det blev snyggt. Nu har jag fått mönstret på den där jätte fina äggkorgen som du har gjort. Fast jag ska nog sy lite julsaker först:-)

    SvaraRadera
  3. Glömde ju,,, Det är något bättre med pappa - tack och lov. TACK för att du frågade!

    SvaraRadera
  4. Jag blir så charmad av Grassa där hon ligger under sin filt, nu när det börjar bli kallare får du väl ta fram duntäcket, haha vilken goding

    SvaraRadera
  5. Grassa verkar vara en hund som jag oxå skulle gilla.......ler !

    SvaraRadera