lördag, augusti 15, 2009

Dagens del -resultat från VM-soffan.


Så här såg min långdistansare ut på fm.Satt och kollade på TV och stickade för långt....
Det var bara till att repa upp ett antal varv.
Tog en rast och åkte till stan...tänkte ta en sväng till Marias Garn...men när jag satt på T-banan så kom jag på att det är ju lördag och då har hon stängt...nå ja...jag tog en fika på stan och åkte hem igen.Satte fart på stickorna så den första byxan blev klar.

När kvällssändningen från Berlin började så satt det nya maskor på rundstickan.
När yxa nr 2 var klar så bestämde jag mej för att "ändra på steglängden"för det är liksom lite enahanda och löpa långdistans.Lite variation skadar aldrig.

Så jag har ändrat från rundsticka nr 6 till nr 4,5...fast jag kan nog inte köra med den steglängden hela veckan,då spricker troligen mitt mål med 10 par.


Lite annorlunda modell på byxa, men på bilden i beskrivningen så verkar den sitta bra.
Den värmer säkert och det är ju huvudsaken.



1 kommentar:

  1. Vilka härliga byxor,såg att det fanns en modell m långa ben oxå.
    Tyvärr är min Finska väldigt begränsad...Ler !

    Dom är iaf väldigt fina dom du stickat.

    Trevlig Helg!

    SvaraRadera