lördag, februari 07, 2009

Nu får vi hoppas att färgen passar.

Dotras pulsvärmare har legat klara några dagar,hoppas att färgen passar till den nya vinterjackan.Satt just och försökte räkna ut hur många par jag stickat med samma mönster,har ingen aning,100 par kanske.men mönstret tråkar inte ut mej....än i allafall.

I dag började jag på ett par halvvantar(beställning jobb)med lite glittertråd instickat,sedan ska det bli ett par med pärlor,fast hur jag ska få till pärlorna när man stickar rundstick....jaaa....det får jag grunna på ett tag.Jag har för mej att det ska gå om man tar en tunn virknål till hjälp fast då ska pärlan ha lite större hål,Ja som sagt det tål att tänka på.


1 kommentar:

  1. Sätt på pärlorna på den färdigstickade maskan med hjälp av en virknål. Hur man ska göra kan du se i Knitty.com-mönstret Ice Queen. Mycket mycket enklare än att hålla på och trä på pärlorna i förväg.

    SvaraRadera