tisdag, februari 10, 2009

Lite pärlor igen.

I gårkväll var det dax för lite pärlor.Vårens träffar startade förra veckan men då kunde jag inte vara med.Men i går kväll....vad jag njöt...att få bläddra i alla mönster pärmar.


Nu är jag upp över öronen full av idéer inför påsken.Tänker varva stickandet med pärlor.


Det får bli pärlor på dan och stickning på kvällen.

Föreningen ska ha lotteri i April-Påskveckan och då tänkte jag att det ska finnas lite Påskägg på vinstbordet,något i stil med dom som finns på bilderna.

Jag har ett ägg färdigt(gjort förra året)började på en till i gårkväll.Ägget är 6 cm högt.




Nu ska jag väga lite pärlor och sortera färger,så jag vet vad som finns hemma.

Det finns en massa mönster på Påsksaker,det var svårt att välja men jag fastnade för dessa.

2 kommentarer:

  1. Hejsan
    Här kommer en liten kul utmaning, se min blogg
    Ha det gott/Christina

    SvaraRadera
  2. Kul med pärlor, har bara provat lite grann

    SvaraRadera