onsdag, februari 04, 2009

Lite av Veckans stickningar.



Har stickat ett par pulsvärmare till min dotter.Dom ligger på "sträckbänken" just nu.
Här en bild på den ena mudden.
Garnet är från Finland och den är stickad efter mitt eget mönster.

Jag har avtalat med mej själv att efter varje"ordinarie"stickning så ska jag göra något till hjälpstickan av mina restgarner.Löftet är avklarat,resultatet finns att skåda här.

Jag har fått en beställning på ett par torgvantar med lite glitter eller pärlor,hmmm.....hur ska jag få till dom, det vet jag inte,alltså om jag sticka in pärlor på handryggen.

Det tål att tänka på,svarta ska dom vara i allafall.

Så har fjärde mönsteromgången kommit på Vårsjalen.Den ligger på bordet och väntar.

2 kommentarer:

  1. Jag har knåpat ihop ett par till jag också. mönstret är perfekt, men jag brukar köra ihop skaftet på strumpstickor så jag slipper sy ihop dem sen, nu ska jag prova dina senaste vantar

    SvaraRadera
  2. Anonym7:36 fm

    Vilken superidé, man stickar så mycket så det ska man väl kunna klara av att sticka till Hjälpstickan, men jag tror jag skickar via Pärlmudden så hon får lite att göra för hon har blivit hjälpande hand till henne...

    Vad fin de blev pulsvärmarna (tittade på bilden ovan) snygg färg

    <3<3 Kram på "Alla hjärtans dag" <3<3

    SvaraRadera