torsdag, januari 22, 2009

Årets första par klara.


Första paret ut.....Pomatomus sockorna är klara.
Garnet heter Sock 4 stretch.
Stickor nr 3.
Tänk att jag klarade av dom.Några gånger körde jag fast riktigt ordentligt,fick backa flera varv maska för maska.Det blev liksom kortslutning i hjärnan,mönster hade jag ju....men ändå så blev det fel.men nu är dom klara i allafall och sköna är dom också.Trodde dom skulle bli för trånga för mina tjocka ben,men mönstret är väldigt töjbart.Jag tycker det i allafall.

4 kommentarer:

  1. Anonym5:43 em

    Ja det blev ok, tycker jag själv, haha! Man ska färga längre bitar, eller hur jag ska säga. Blir bättre så, om man vill randa garnet... Jag ha börja på en sjal, men den blir nog så där.

    SvaraRadera
  2. Oh vad jag är avundssjuk, jag vill så gärna lära mig det här mönstret så nu har jag anmält mig till kalen, har du några tips, dina blev ju kanonfina

    SvaraRadera
  3. Anonym10:23 em

    Dom blev ju jättefina. He he, jaa, lite mosröra blev det för mej först också. Men sen satt mönstret efter ett tag.
    Ha en trevlig helg..

    SvaraRadera
  4. Så härligt att du fixade mönstret! Snygga!

    SvaraRadera