söndag, november 09, 2008

Sy festivalen är avklarad.

Klarade mej även i år....köpte inget på symässan.
Jag fungerar lite som så att när det är för mycke av det goda(garn mm)så tappar jag lusten att köpa.
Kan inte bestämma mej och då blir det inget köp.
Nu hade jag i ärlighetens namn bestämt mej för att INTE köpa något.Men i regel så brukar jag inte klara mej.Men i år gjorde jag det.HURRA!!!!!
Nu lite om själva mässan.
Mässan hade ju flyttats till Kista.Det kan man inte påverka.
Det är bara att gilla läget så att säga.Sollentuna är ett avslutat kapitel.
Ingen idé att sörja över det.
Skulle tro att dom som är mest missbelåtna med mässan är dom som kom med bil.
Ont om platser,dyrt,långt att gå från bilen till mässan!!!! Hmmmm.
Mässan får både ris och ros av många besökare.Beroende lite på om man hängde på låset eller kom lite senare på dagen.
Vad mej anbelangar så ger jag lite ris och lite ros.
Vi kom med T-banan.
Det var en lång väg att gå innan man kom fram.
När allting blir klart med byggen runtomkring så kommer det att dyka upp genvägar.
Vi var där i går vid 12 tiden.Ingen kö vid kassan.
Dom enda köerna vi såg var till bankomat och cafeterian och dom var låååånga.
I går hade dom fixat en cafeteria till precis när man kom in på mässan.
I fredags hade det visst varit värre,bara ett ställe att fika på.Hur kan man tänka så dumt???
Dom som planerar måste väl för sjutton förstå att det krävs kaffe och en stol att sitta på för att klara av att kolla igenom mässan.
Annars var det precis lika fullt med folk som förr om åren.
Om man inte gillar trängsel så ska man inte gå till den mässan i allafall.
Det var bättre luft i allafall.Mycke garn och mycke pärlor.Tyger och scrapping helt knökfullt med folk runt scapputställarna.Jag har i allafall inte fastnat för den konsten.
Jag hade kameran med mej men den fick ligga snällt i väskan,ingen idé att ta bilder,det var för mycke folk,
Vi fikade inte på mässan(ingen lust att stå i kö)Fikade i Kista Centrum.
Det är nog så att om man ska gå på Symässa så ska man förbereda sej.
Fixa det där med bankomat så det är klart.
Ha med sej lite ärbart(det soffor utsatta lite här och där)jag såg många som satt och åt medhavd mat.När man har förbetett sej så då tar det positiva upplevelsen över.
Det var väl nytt folk som var med och arrangerade mässan i år.
Allt kan inte bli perfekt med en gång.

5 kommentarer:

  1. Håller med dig. Det var väl både plus och minus på nya mässan. Men överlag tycker jag det var positivt. Egentligen var det väl rätt kaotiskt även i Sollentuna.

    SvaraRadera
  2. Tack för uppdateringen kring symässan, fick lite att tänka på, jag har ju aldrig varit där men jag håller med om att är det för mycket så tappar man lusten att köpa.
    Långa avstånd mellan pendel och mässa är inte heller någon hit.
    Ska man dessutom köpa en massa, det är ju tanken i alla fall, så blir det värre.

    Hm, kanske bättre att sattsa pengarna på någon annan träff.

    Kram

    SvaraRadera
  3. agneta=jag har varit på symässan nästan varje år eftersom jag bor nästgårgs så att säga.Det har varit mer eller mindre "kaos"varje gå,men så är det ju på mässor:)
    britt-marie=
    Om man kommer med tåg så blir det ju t-banan(15 min) istället för pendeln.Allt här i livet handlar ju om proiriteringar.Mässan kanske blir bättre om dom får några gånger på sej att fixa till "skavankerna"

    SvaraRadera
  4. Anonym10:25 em

    Här finns det inga garnmässor runt omkring mig och jag skulle vilja gärna gå på en...

    är likadan, är det för mycket garn så blir det till slut att jag inte handlar/Ha det gott

    SvaraRadera
  5. Håller med om att dom missat det där med maten. Jag kom med bussresa från Linköping så det blev en lång dag. Alltså behövde vi varm mat under dagen och där var det KÖ. Dom verkade inte alls ha funderat på att folk ville ha mat. Maten i resturangen var god men jag saknade ett ställe med lite enklare mat, typ hamburgare eller nåt annat snabbare.

    I övrigt var det kul att titta på allt på mässan och en del handlat blev det ju också :-)

    Jag bloggade lite om mässan i går.

    SvaraRadera