måndag, november 03, 2008

En lite annorlunda vantstickning


Novembermånads"vantmaffia"har startat i Finland.Nu är dom verkligen på "hugget".Det har redan kommit bilder på vantar.
Många ville vara med,så många så det bildades 2 vantbloggar.
Här är den andra,ifall någon vill kika in.
Jag kikade in hos en del deltagare och hittade ett roligt vantmönster.
På Finska förstå.
Vanten har ett namn.Den heter Maijas vante.

Stickas från toppen och ner mudden.Såg så spänande ut att jag var tvungen att prova med en gång.
Har sett bild på en liknande vante men den stickas från mudden och upp.Det är ett engelskt mönster och verkade så krångligt (en massa ssk och yo )så jag tappade intresset.Orkade inte fundera.

4 kommentarer:

  1. Ja har så dålig svenska...
    että vastailen suomeksi.

    Toki saat kertoa mista ohje lapasiin on löytynyt. Ja ei ole mitään estettä sen kääntämiselle ruotsin kieliseksi, jos vaan niin haluat tehdä.

    Oma ajatukseni on ollut, että teen ohjeen myös tuolle lapaselle tasoneulottuna.

    Oikein hyviä marraskuun päiviä sinulle.

    SvaraRadera
  2. Anonym9:12 fm

    Hej min vän! Upptäckte att det var ruskigt längesedan jag var inne på Duin blogg...förlåt, förlåt... som Du vet har mycket hänt i mitt liv just nu så....
    Massor av fint har Du hunnit med .. det 'är såå jag blir alldeles till mej... men sticka mer än sockor kommer jag nog aldrig mera att gör tyvärr.. Ha det gott vännen.. Kramar!

    SvaraRadera
  3. Anonym10:54 fm

    Oj ! va mycke fina vantar,synd man inte förstår vad det står
    kan bara enstaka uttryck....*ler*

    Hittade ett par barnvantar jag blev nyfiken på
    tumpputupa.bloggspot.com
    nr 3
    unrar om det el liknande mönster finns nånstans och då på svenska.

    Ha det så gott !

    SvaraRadera
  4. eva=Mönstret till vantarna finns i Novitas senaste tidning som tyvärr inte finns att få tag på här i Sverige.Jag är oxå nyfiken på mönstre,ska försöka klura ut mönstret.Det ser inte så invecklat ut.

    SvaraRadera