måndag, oktober 13, 2008

Garnet färgar av sej......

Inte kul när garnet färgar av sej.Dom korta stickorna har jag använt till dessa blåa torgvantar.Titta så dom ser ut!!!
Tvättade upp vantarna i mild tvållösning + lite ättika i sköljvattnet,nu får jag hålla tummarna att vantarna inte färgar ner ägarinnans händer när hon använder dom.Gillar inte när garnet har överskottsfärg som fastnar på händer och stickor.Vet ej vad det är för märke på det här garnet men ull är det i allafall. garnet.Samma sak hände mej förra vintern när jag stickade i merinoull. Nu behöver mina bambustickor ett skönhetsbad.



Detta är fjärde paret torgvantar.Så nu är beställningen klar.
Det var länge sen jag stickat så många vantar i ett svep.

1 kommentar:

  1. Anonym11:54 em

    Inte roligt, jag har aldrig varit med om det som tur är...

    SvaraRadera