onsdag, juli 09, 2008

Stickorna mina får ingen vila.


Här stickas det på för fullt.Gillar att prova att sticka lite nya varianter av vant och möss modeller.Fast man stickar till välgörenhet så behöver ju inte modellerna vara tråkiga.

Har varit sugen på att testa detta vantmönster från garnstudio .Hade inget garn som passade i tjocklek så då fick det bli "man tager vad man haver".
Garnet jag har är troligen ett raggsocksgarn(banderoll saknades).
Stickor nr 4 har jag använt.Vantarna passar till ett barn,dom blev gulliga,lite skönhetsfel har dom,som jag såg när jag sytt ihop dom.Nästa par blir säkert bättre.
Gillade att sticka modellen,snabbstickad också.
Hittade ett mössmönster i en tidning från början av 90-talet*Sy & Sticka*
Mössan stickas på 2 stickor.Bara rätstickning.
Idealiskt att sticka när man tittar på spännande deckare på TV.
Den var också rolig att sticka,nu är det bara hopsyning som väntar.

1 kommentar:

  1. Tack för linken till vantmönstret! Det sköna med välgörenhetstickningen är ju att det inte är så noga med storleken - de passar nog alltid någon. Jag ska också prova på detta mönster.

    SvaraRadera