tisdag, maj 20, 2008

En liten belöning.......





Jag ville ge mej själv en belöning eftersom jag inte köpt garn på flera månader.OK......maj sockan fick nytt garn men allt annat garn har plockats ur mina garnpåsar.Jag skulle till sjukgymnasten så när jag ändå var i stan så förde mina skor mej till Marias Garn.Var så sugen på harmony needles stickorna,så det det blev ett par och så några nystan fabel till min fotbolls stickning.Har redan ett nystan av var av dessa färger(köpta förra året,tänkta att bli pulsvärmare)men ett nystan räcker ju int till ett par sockor.Det blev ju inte samma färgbad men det gör nog inte något eftersom det ska bli sockor.men innan jag börjar med sockorna så ska Juno Regina bli klar.


Har redan provat stickorna och dom är LJUVLIGA.Lite spetsigare är bambu stickorna och det är suveränt när man ska sticka dessa ssk och K2tog som det finns så mycke av i de flesta engelska sockmönstrena.*ler*


Hittade en liten hög med små dominorutor i en påse,då fick jag den lysande idén att göra en kofta av dom.Hm.........En UFO till som landat i min soffa,är det ödet som dessa lappar får måntro? Just nu så verkar det inte så,tack vare de ljuvliga stickorna. Har inget egentligt mönster utan det blir att ta till sin fantasi och tips och lite mått från Drops mönster.

Rutorna jag redan har är mindre än på mönstret ,men vi fårse hur det blir.Känner mej väldigt inspirerad i allafall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar