torsdag, april 10, 2008

Garn funderingar.



Undertiden jag stickar sockor så mal det i mitt huvud garnplaner till Juno Regina sjalen.Jag har ju garn hur mycke som hellst.Det gäller bara att bestämma sej.Ska nog ta och sticka lite prover men dom olika sorterna.Lucca Fino har jag bara 100 gr av så där blir det nog till att inhandla mera.Marias Garn har garnet.Jag har fått det från min garn/thé bytes vän.


Det andra garnet är lite tjockare,ett mohair/ull garn som jag köpt ....jaaaa...kan det vara 15-20 år sedan.Kommer inte ihåg varför jag har köpt så mycke garn.Hade en jobbarkomis som sålde garn.Det kan vara så att jag har fått köpa för inköpspris och då kan man ju inte motstå. Garnet heter Valencia.Härvan väger 300 gr.
Det kanske skulle vara läge och sälja av lite av garnlagret.Får fundera på det.Allt garn jag har är ju sådant dom inte säljs längre.Antikt så att säga*fniss"precis som jag själv.

1 kommentar:

  1. Sälja garn, garn som är så underbart. Du är modig, tänk om du ändrar dig sedan : ) Skämt å sido så har du säkert en hel del spännande garner.

    Det du visar här är i alla fall vackra färger och garner.

    Kram och ha en riktigt skön helg

    SvaraRadera