torsdag, april 10, 2008

Fällde en tår i tisdagskväll.



En liten katastrof hände på stickcaféet i tisdags kväll.En av mina älskade stickor gick av .
Suck.....Ebenholtz i all ära,men dom är liksom lite för stumma.Inte håller jag hårt i stickorna heller men rätt va det var så sa det.....knak...liksom och så var avbrottet ett faktum.Det är andra gången som en sticka gå av för mej.Men jag älskar ju att sticka med dom.
Det är inget fel med bambustickor men det är inte samma feeling*ler*.

Ska ta och testa ett set med rosenträ stickor,kanske.
Nå i vilket fall som hellst så är det Aprilsockorna som sitter på "pinnarna"Garnet är Bomull/ull och heter Clown.Gör lite kortare skaft än vad som står på beskrivningen.Har stickat flätor tidigare men aldrig efter en engelsk beskrivning.Det tog ett tag innan jag fattade hur man skulle tyda alla tecken,men det gick till slut.

3 kommentarer:

  1. Har för mig att man kan köpa enstaka stickor från stäkets hantverk!

    SvaraRadera
  2. Vilken katastrof är en älskad sticka/or går av. svårt att hitta någon likvärdig men man får vänja sig att byta ibland pga att de kan gå sönder.

    SvaraRadera
  3. Jag har beställt extra sticka en gång förut,ska göra det igen.Måste ju ha en full uppsättning.Får låta bli att sticka flätor med de ädla stickorna,skulle tro att det var flätornas fel.

    SvaraRadera